Lipiec 20 2019 01:11:19
Nawigacja
Szukaj
Kontakt

Dodaj link
Dodaj news
Dodaj artykuł

Ostatnie artykuły
Stacje napraw rowerów
Siłownia pod chmurką
UKS Pogoria
Siłownie i Fitness k...
Stowarzyszenie Rower...
Mamy na stronie
2363 newsów i 190 artykułów
Najczęściej czytane:
UKS Dąbrowiak Czytano: 12,782
Stadion i boisko tre... Czytano: 10,854
Zespół Szkół Sportow... Czytano: 10,709
LKS Promień Strzemie... Czytano: 10,029
III Półmaraton Dąbro... Czytano: 9,644
ZAPROSZENIE NA RODZI... Czytano: 9,615
Kawka Waldemar - tre... Czytano: 9,159
Białobrzeska Anna - ... Czytano: 9,124
Cabajewska Ewa - sia... Czytano: 8,993
Jacht Klub Pogoria 3 Czytano: 8,959
Siłownie i Fitness k... Czytano: 8,679
Sparing: MMKS Dąbrow... Czytano: 8,658
Kamila Ciba - ósma s... Czytano: 8,656
Prezentacja drużyny ... Czytano: 7,867
Koszykarze dąbrowski... Czytano: 7,733
Nowe pokolenie siatk... Czytano: 7,418
KIBICUJ (w) DĄBROWIE... Czytano: 7,029
Przeżyjmy to jeszcz... Czytano: 6,809
Młodziczki MKS Dąbro... Czytano: 6,723
Zawodnik, trener, ki... Czytano: 6,569
Najwięcej news'ów dodali:
   Zibar[2285]
   jpodsiadlo[36]
   Plazowicz[21]
   domino033[14]
   Szczepan[2]
   body academy[2]
   retrotenis[1]
   Piotr Laube[1]
   Endriu[1]
Ciekawe cytaty
Co łączy Pogorię z Kanałem La Manche?
PływanieDwa odległe akweny zostały połączone pasją jednego człowieka. Leszek Naziemiec z Siemianowic Śląskich przed rokiem płynął w sztafecie na 40 km trasie, teraz postanowił wrócić tam by dokonać tego indywidualnie. Do tego celu przybliżają go treningi w zalewie Pogoria 3. Potrzebuje również wsparcia.

Jak można pomóc?

Przede wszystkim poinformujcie znajomych o tym wydarzeniu, ważne jest również wsparcie finansowe o którym możecie przeczytać w Linku Zbiórka funduszy potrwa do 14listopada.

O projekcie

Moją miłością jest pływanie, szczególnie na otwartych wodach i w trudnych warunkach. Wyzwanie i marzenie życia to przepłyniecie Kanału La Manche. Chciałbym popularyzować też pływanie długodystansowe na otwartych wodach. Dotychczas tę trasę pokonało kilkoro Polaków. Jest to więc teren mało wyeksplorowany. Mój przepływ solowy planuję na sierpień 2014 rok ale jest to uzależnione od wolnych terminów pilotów łodzi. Koszt wynajmu łodzi z doświadczonym pilotem to 3000 funtów. Chciałbym zebrać część funduszy aby móc zarezerwować termin przepływu.

W 2012 roku przepłynąłem kanał w sztafecie polsko- czeskiej, było to przetarcie przed głównym wyzwaniem. Obecnie trenuję pod okiem trenera Leszka Małyszka, który będzie mi także towarzyszył na łodzi.


Kanał Angielski, (Kanał La Manche) wodna przeszkoda oddzielająca Wielką Brytanię od kontynentu ma w najwęższym miejscu 34 kilometry szerokości. Pływak musi jednak pokonać ponad 40 km ze względu na panujące warunki: pływy, prądy, fale. Temperatura wody w trakcie przepływów wynosi od 12 do 18 stopni Celsjusza. Część nieudanych prób kończy się właśnie z powodu nadmiernego wychłodzenia organizmu co może prowadzić do śmierci. Innym problemem jest przypadkowe połykanie słonej wody prowadzące do torsji, które przedwcześnie mogą zakończyć próbę. Wiatr i wywoływane przez niego fale nie ułatwiają zadania pływakowi. Panujące przy francuskim brzegu pływy i prądy brzegu niejednokrotnie decydują o powodzeniu przedsięwzięcia. Znane są historie pływaków, którzy będąc zaledwie kilkaset metrów i bliżej od brzegu nie są w stanie do niego dopłynąć. Dodatkowym utrudnieniem stanowią meduzy, wodorosty, śmieci czy też plamy ropy.




Zasady

Mimo niesprzyjających dla organizmu człowieka warunków cała próba odbywa się w klasycznym stroju pływackim. Dopuszczalne są kąpielówki nie przekraczające wysokości kolan, czepek oraz okularki. Jedyną dozwoloną ochroną przed zimnem są różnego rodzaju kremy. Zwykle stosuje się mieszanki zawierające lanolinę, wazelinę, a w dawnych czasach stosowano towot, sadło z morświna. Dobra mieszanka nie chroni jedynie przed zimnem. Zapobiega również otarciom ramion na które narażony jest pływak w słonej wodzie. Śmiałek rozpoczyna swoją próbę z plaży. Obecnie dozwolone są jedynie przepływy z Anglii do Francji (Francuzi nie zezwalają na starty ze swojego brzegu). W chwili wejścia do wody pływak nie może dotknąć łodzi ani żadnej osoby na jej pokładzie. Prowiant otrzymuje za pośrednictwem specjalnych wysięgników lub w butelkach zawieszonych na linkach. Asekuracyjna łódź jest prowadzona przez doświadczonego pilota, który wybiera optymalną trasę przepływu uwzględniając prędkość pływaka. Próba kończy się w chwili wyjścia o własnych na francuski brzeg. Całość nadzoruje sędzia. Piloci oraz sędziowe są zrzeszeni w jednej z dwóch działających i uprawnionych do przepływów organizacji: Channel Swimming Association (działającej od 1927 roku) lub Channel Swimming & Piloting Federation (działającej od 1999).

źródło: polskpotrafi.pl
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Pliki Cookies
Powitanie
Witam na stronie poświęconej sportom, rekreacji i turystyce w moim mieście. Na stronie są najnowsze informacje o imprezach dotyczących tych spraw ale zwłaszcza będę starał się zamieszczać wywiady i sylwetki ludzi którzy tworzą te wydarzenia lub w nich uczestniczą.



zapraszam również do
"polubienia"


Google+
Dziękuję za pomoc w stworzeniu tej strony firmie


Polecane strony
Aktualnie online
Gości online: 2

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 95
Najnowszy użytkownik: kjazwinski
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Wygenerowano w sekund: 0.02 5,671,461 Unikalnych wizyt